Skip to main content

Homework exercise solution



       Mantén la calma y haz tu tarea



Buenos días caballeros

   As we have completed this month's syllabus, I would like to thank all of you for your active participation in this new way of learning process. I totally understand that it was difficult for many of you to study without direct communication and proper guidance. But I believe you have done a great job so far.  I also believe that this is a process of self education which is equally important. Unknowingly, many of you have developed this new quality of self education yourself. I hope you'll find it easier to understand the topics when the school reopens and we meet in person. 

Today we are going to do some correction works in your homework exercise.


Lets first look at some important instructions 

Few Instructions 

1. Solution of homework are given topic wise
2. You have to write the name of the topic on top of the exercise that you do.
3. You have to put the date on which the particular exercise was given to you. 
4. You can go back to the blog post to take help for the exercise of that particular topic.
5. Notify me about  your presence in the class  as soon as you join, in the comment section. Just  write " Good Morning" along with your name .
6. Take your Spanish Register
7.Our handwriting reflects a lot about us. It will be awesome if you use good presentation and cursive hand writing
8. Make a column on the right hand side, if you need to do any rough work


 Homework Exercise : Decir la Hora

1. Responde: ¿Qué hora es?

(a) 08:30 AM - Son las ocho y treinta de la mañana (am)
(b) 10:11 PM - son las diez y once de la tarde (pm)
(c) 1:14 AM -  es la una y catorce de la mañana
(d) 11:55 PM - Son las once y cincuenta y cinco de la tarde / son las doce menos cinco de la tarde
(e) 03:15 PM - son las tres y quince/ cuarto de la tarde
2. Dibuja (Draw) y Indica (Indicate)  la hora en cada reloj:

(a) Son las ocho y cinco 

(b) Son las once menos veinte 
(c) Son las nueve y media 
(d) Es la una y cuarto

















3. Conjuga el verbo entre paréntesis:

(a) Mis amigos se bañan (bañarse) a las siete todos los días. 

(b) Yo me visto(vestirse) para la escuela por la mañana.
 (c) Mis padres  se acuestan(acostarse) a las diez y media.
(d) ¿Tú te lavas (lavarse) las manos antes de cenar?

(e) ¿Usted se siente (sentirse) orgulloso de su país?

4. Conjuga y escribe el significado de los verbos:



Bañarse: me baño                    Vestirse: me visto

                 te bañas                                      te vistes
                 se baña                                        se viste
                 nos bañamos                            nos vestimos
                 os bañáis                                    os vestís
                 se bañan                                     se visten
                 

5. Completa con los verbos:


(a) Mis amigos desayunan (desayunar) a las ocho todos los domingos. 
(b) Yo salgo (salir) de la casa para la escuela.
(c) Mis padres meriendan (merendar) a las seis y media.
(d) ¿Usted  almuerza 
(almorzar) en la oficina o en la casa?
(e) Nosotros volvimos  (volver) a la casa a las tres.


Homework Exercise : Adverbs of Time


12. Forma una oración con cada adverbio:

(a) Normalmente:Normalmente yo me levanto a las seis y media

(b) Todas las noches: Nosotros comemos la cena juntos todas las noches 
(c) Siempre:  Tú siempre hago mi tarea antes de dormir 
(d) A menudo:  Trabajo amenudo con él
(e) Casi siempre: Casi siempre vamos a visitar a la familia.

13. Traduce:

(a) Every night I sleep at 10 o’clock: Todas las noches duermo a las 10 en punto
(b) Always we go to the park: Siempre vamos al parque 
(c) Often they visit their grandparent’s house:  A menudo visitan la casa de sus abuelos.
(d) Every wednesday I play cricket: Todos los miercoles juego al cricket
(e) Everyday they eat healthy food: Todos los días comen comida saludable









Homework Exercise - Comprensión de lectura ( lección 1)
V - verdadero ( True ) , F - Falso ( false )

Ans : a) verdadero
         b) falso ( Pedro sale de la casa a las siete y media)
         c)  verdadero
         d) falso ( porque pedro merienda unas tostad con galletas y no pan con leche)
         e)  Falso 





Ans :

a) Carlos se baña a las ocho en punto
b) Carlos come a las ocho y quince de la mañana
c) Carlos estudia a las tres de la tarde
d) Carlos practica la guitarra a las cinco de la tarde
e) Carlos se acuesta a las diez de la tarde. 


Eso es todo por el día
Buenos días y gracias a todos.

Comments

  1. Good morning sir
    Krishna Rawat7B

    ReplyDelete
  2. Harshit Ranjan2 May 2020 at 10:37

    Good Morning sir, Harshit Ranjan 7B

    ReplyDelete
  3. Good Morning sir. Aaron Xavier Jomon 7B

    ReplyDelete
  4. Good morning sir, SOL KAMLALDIN 7B

    ReplyDelete
  5. Good morning sir
    Lamor Richut Kapai
    7B

    ReplyDelete
  6. Good morning sir Aryan7B

    ReplyDelete
  7. Good Morning Sir!

    Aarav Bansal
    7B

    ReplyDelete
  8. GOOD MORNING SIR
    KANAV KAPOOR 7B

    ReplyDelete
  9. GOOD MORNING SIR
    KEVIN TOM BENOY 7B

    ReplyDelete
  10. Good Morning Sir
    Jadon Stanley Minj 7B

    ReplyDelete
  11. Good morning sir Aarav Vashistha 7B

    ReplyDelete
  12. Good morning Sir
    Vilhousier Sanchu
    7B

    ReplyDelete
  13. Good morning Armaan Arora 7B

    ReplyDelete
  14. Good morning sir, Rudra Joshi 7B

    ReplyDelete
  15. Good morning Sir,
    I am Theofin S Shaji,
    7B

    ReplyDelete
  16. Good morning sir I am Vincent Anthony Paul from class 7-B(02.05.20).

    ReplyDelete
  17. Good morning sir
    Nishit Kedia
    7B

    ReplyDelete
  18. Good morning sir
    Mohammed Rayhan 7B

    ReplyDelete
  19. Good Morning Sir,
    Jatin Giroti 7B

    ReplyDelete
  20. Good morning sir Anirudh Adlakha 7B

    ReplyDelete
  21. Good morning sir!
    Vaibhav Vij 7-B

    ReplyDelete
  22. Good morning mam loveleesh singh 7b

    ReplyDelete
  23. GOOD MORNING SIR AYUSH DIMRI 7-B

    ReplyDelete
  24. Good morning Ma'am shaurya Arora

    ReplyDelete
  25. GOOD MORNING SIR
    AYUSH ARUN 7-B

    ReplyDelete
  26. Good morning sir, SOL KAMLALDIN 7B

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Adverb of Time

Buenos días estudiantes In the last class we discussed time telling. I hope you are doing work work routinely.  I feel that there is serious lack of actual communication between us. So  I want you to write your queries in the comment section. First you will mark you attendance and then you will write your queries.  While you comment your queries, do write your name after your question. You can also ask me about previous topics. Today we are going to discuss adverbs of frequency and how to use them in sentences.  F ew Instructions  1. Note down  the work in your register on a regular basis. 2. Notify me about  your presence in the class  as soon as you join, in the comment section. Just  write " Good Morning" along with your name . 3. AS ALREADY MENTIONED,YOU CAN USE ANY NOTEBOOK AVAILABLE AND SUBMIT SEPARATELY ONCE THE SCHOOL REOPENS. 4. Take your Spanish Register 5.Our handwriting reflects a lot about us. It will b...

DECIR LA HORA (TELLING TIME)

BUENOS DÍAS A TODOS Espero qué estáis bien.  Today's topic is Time telling.  Even though, we have done this topic last year in class 6. But this topic is there in your book so we will discuss it all over again so that you can recall.  Apart from time telling, today we will learn how to use time expressions in a sentence as well. Instructions :    1. Do not start writing just after opening my blog. You will write only after you are done reading and learning. 2. Write Topic and Date clearly and maintain Index 3. You only have to write the learning outcome and the content of the topic. 4. Homework to be done in notebook. 5. Write Learning outcome before starting to write the content of the topic. Learning outcome   :  After completing this lesson, the learner will be able to -  1. Ask and tell time 2.  Use time expressions in sentences Now without wasting any more time let's get to our topic. DE...

Solution ( irregular verbs in future tense exercise )

Home Work Exercise : 1. Verbos irregulares. Conjugar el verbo entre paréntesis en futuro simple. Si tu padre se entera de esto,  (ponerse)    se  pondrás   hecho una fiera. ¿Cuándo  (hacer/nosotros)   haremos  ese fabuloso viaje? ¿Crees que  (quererse/vosotros)   querremos  igual dentro de diez años?. La policía no  (poder)   podrá    probar nunca que su marido la mató. No sé si  (caber)   cabré   otro bulto en el maletero. 2. Todo tipo de verbos. Conjugar el verbo entre paréntesis en futuro simple. Desde aquí no  (ver/nosotros)   veremos  bien la pantalla. Dentro de poco  (saber/vosotros)   sabréis  hablar español perfectamente. Vuestros amigos no  (tardar)   tardarán  en llegar. Esta tarde  (salir/yo)   saldré   un poco antes del despacho. El profesor  (corregir)   corregirá  vuestros ejercicios. ...